salam khedmat dostaye golam ke be veblag man sar zadan  omid varam az matalebam khosheton omade bashe ahaa rasti dashtam faramosh mekardam   age mano to nevshtan matalebam hemayat konin  shayad betonam ba menati ke be sar bande mazarin  mataleb ali tari banvesam    man mamolan  gerfatar karam hastam age dir tar  be nazarateton gavab medam  mazerat mekham

 mamnon  montazer nazarateton hastam     be omid didar

 

 

 

 

 

 

هیچ موقع دو چیز را بر کسی مگو

1- ازت متنفر هستم

2- دیگر نمیخواهم ببینمتان

                                                                                                                                                          کوروش کبیر



تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:, | 8:31 | نویسنده : salar | [ ]

»» شورولت کامارو Z/28 مدل 2014

نمایشگاه نیویورک 2013: کامارو Z/28 ساخته شده تا فاصله خالی میان SS و ZL1 را پر کند؛ خودرویی که البته از بهار 2014 تحویل مشتریان می شود . . .

2014 Chevrolet Camaro Z/28

2014 Chevrolet Camaro Z/28

شورولت درکنار رونمایی مدل 2014 کامارو SS که از زمستان 2013 عرضه می شود، مدل Z/28 را نیز به عنوان اولین سری ارتقا یافته از آن در نیویورک رونمایی نمود. اول از فیس لیفت نسل پنجم کامارو شروع کنیم که آقای Tom Peters (سرپرست گروه طراحی خارجی) در معرفی آن گفته بود “مدل 2014 کامارو یک فرصت برای ما بود تا خواسته ها و انتظاراتی را که از مشتریان شنیده بودیم، به واقعیت تبدیل کنیم”

با یک نگاه سریع به SS جدید می توان به تغییر چراغ های جلو و عقب، تغییر کاپوت که موجب افزایش نیروی عمودی و بهبود خنکاری موتور شده، کاهش ضخامت جلوپنجره به همراه افزایش طول آن پی برد. تکمیل کننده نمای خارجی SS وجود دیفیوزر بسیار ساده و باله جدیدی است که در انتهای صندوق تعبیه شده است. از آنجاییکه شورولت هنوز هم از انتشار جزییات فنی SS خوداری کرده پس همچنان باید منتظر ماند.

حال به سراغ Z/28 برویم؛ خودرویی که نخستین عرضه آن به سال 1967 میلادی بازمی گردد. کیت بدنه آن شامل اسپلیتر جلو، زه های گلگیر و رکاب های عریض جانبی می شود. در نمای عقب نیز در کنار دیفیوزر جدید از سراگزوزهای دوبل در طرفین سپر استفاده شده؛ همچنین Z/28 بصورت استاندارد با رینگ های 19 اینچی و با تایرهای پیرلی از مدل PZero Trofeo R عرضه می شود.

در کابین Z/28 تغییرات اندکی صورت گرفته که مهم ترین آنها در صندلی های جدید ریکارو، فرمانی که قسمت زیرین آن تخت شده، تریم Octane و صندلی های جدید عقبی که قابشان از فوم ساخته شده، خلاصه می شود.

در زیر کاپوت Z/28 (البته برخلاف مدل های 1967 که موتور 5.0 لیتری V8 داشتند!) پیشرانه LS7 شورولت جاگرفته؛ یعنی یک موتور 7.0 لیتری V8 که قدرت و گشتاور تولیدی آن به بیش از 500 اسب بخار و 637 نیوتن متر میرسد. این موتور پیش از این بر روی مدل های Z06 کوروت نیز نصب شده بود. وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس جدید هفت سرعته دستی Tremec است.

با آنکه مشخصات فنی Z/28 به پای پیشرانه تا دندان مسلح کامارو ZL1 نمی رسد اما در تست های شورولت معلوم شده که Z/28 حدود 3.0 ثانیه سریع تر از برادر بزرگتر خود می تواند یک دور کامل پیست (کدام پیست؟!) را طی کند.

سریع تر بودن Z/28 را باید مدیون کاهش وزن های صورت گرفته در آن نظیر استفاده از رینگ های سبک و یا شیشه های نازکتر عقب که ضخامتشان از 3.5 میلیمتر به 3.2 میلیمتر کاهسته شده، دانست طوریکه وزن خالص خودرو را در مقایسه با ZL1 چیزی حدود 136 کیلوگرم سبکتر کرده است. البته موارد دیگری مثل سیستم ضدلغزش دیفرانسیل، خشک تر شدن تعلیق و استفاده از دیسک های کربن/سرامیکی برمبو که با سایز 394×36 میلیمتر در جلو و 390×32 میلیمتر در عقب می توانند حداکثر شتاب منفی 1.5G را به راننده تحمیل کنند نیز بی تاثیر نبوده اند.

نمایشگاه نیویورک 2013: کامارو Z/28 ساخته شده تا فاصله خالی میان SS و ZL1 را پر کند؛ خودرویی که البته از بهار 2014 تحویل مشتریان می شود . . .

2014 Chevrolet Camaro Z/28

2014 Chevrolet Camaro Z/28

شورولت درکنار رونمایی مدل 2014 کامارو SS که از زمستان 2013 عرضه می شود، مدل Z/28 را نیز به عنوان اولین سری ارتقا یافته از آن در نیویورک رونمایی نمود. اول از فیس لیفت نسل پنجم کامارو شروع کنیم که آقای Tom Peters (سرپرست گروه طراحی خارجی) در معرفی آن گفته بود “مدل 2014 کامارو یک فرصت برای ما بود تا خواسته ها و انتظاراتی را که از مشتریان شنیده بودیم، به واقعیت تبدیل کنیم”

با یک نگاه سریع به SS جدید می توان به تغییر چراغ های جلو و عقب، تغییر کاپوت که موجب افزایش نیروی عمودی و بهبود خنکاری موتور شده، کاهش ضخامت جلوپنجره به همراه افزایش طول آن پی برد. تکمیل کننده نمای خارجی SS وجود دیفیوزر بسیار ساده و باله جدیدی است که در انتهای صندوق تعبیه شده است. از آنجاییکه شورولت هنوز هم از انتشار جزییات فنی SS خوداری کرده پس همچنان باید منتظر ماند.

حال به سراغ Z/28 برویم؛ خودرویی که نخستین عرضه آن به سال 1967 میلادی بازمی گردد. کیت بدنه آن شامل اسپلیتر جلو، زه های گلگیر و رکاب های عریض جانبی می شود. در نمای عقب نیز در کنار دیفیوزر جدید از سراگزوزهای دوبل در طرفین سپر استفاده شده؛ همچنین Z/28 بصورت استاندارد با رینگ های 19 اینچی و با تایرهای پیرلی از مدل PZero Trofeo R عرضه می شود.

در کابین Z/28 تغییرات اندکی صورت گرفته که مهم ترین آنها در صندلی های جدید ریکارو، فرمانی که قسمت زیرین آن تخت شده، تریم Octane و صندلی های جدید عقبی که قابشان از فوم ساخته شده، خلاصه می شود.

در زیر کاپوت Z/28 (البته برخلاف مدل های 1967 که موتور 5.0 لیتری V8 داشتند!) پیشرانه LS7 شورولت جاگرفته؛ یعنی یک موتور 7.0 لیتری V8 که قدرت و گشتاور تولیدی آن به بیش از 500 اسب بخار و 637 نیوتن متر میرسد. این موتور پیش از این بر روی مدل های Z06 کوروت نیز نصب شده بود. وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس جدید هفت سرعته دستی Tremec است.

با آنکه مشخصات فنی Z/28 به پای پیشرانه تا دندان مسلح کامارو ZL1 نمی رسد اما در تست های شورولت معلوم شده که Z/28 حدود 3.0 ثانیه سریع تر از برادر بزرگتر خود می تواند یک دور کامل پیست (کدام پیست؟!) را طی کند.

سریع تر بودن Z/28 را باید مدیون کاهش وزن های صورت گرفته در آن نظیر استفاده از رینگ های سبک و یا شیشه های نازکتر عقب که ضخامتشان از 3.5 میلیمتر به 3.2 میلیمتر کاهسته شده، دانست طوریکه وزن خالص خودرو را در مقایسه با ZL1 چیزی حدود 136 کیلوگرم سبکتر کرده است. البته موارد دیگری مثل سیستم ضدلغزش دیفرانسیل، خشک تر شدن تعلیق و استفاده از دیسک های کربن/سرامیکی برمبو که با سایز 394×36 میلیمتر در جلو و 390×32 میلیمتر در عقب می توانند حداکثر شتاب منفی 1.5G را به راننده تحمیل کنند نیز بی تاثیر نبوده اند.



تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:, | 8:28 | نویسنده : salar | [ ]

کامارو ZL1، فرزند جسور شورولت در سال 2014

کامارو ZL1، فرزند جسور شورولت در سال 2014

1 نظر, 1392/10/22, در آزمایش فنی, آمریکایی, اسلایدر, شورولت, کوپه

محمد ایزدی – بعد از معرفی شورلت کامارو ZL1  کوپه در سال 2012  ، این خودرو توانست رده ششم جدول بهترین خودروهای سال 2012 را به خود اختصاص دهد و همچنین توانست دیگر رقیب آمریکایی خود یعنی فرود شبلی 2012 را به راحتی پشت سر بگذارد. این در حالی بود که کامارو علاوه بر شکست شبلی 2012 جایگاه ویژه ای را در بین دوستاران خودروهای آمریکایی بدست آورد.

 

در این تست نیز نسخه 2014 این محصول مورد ارزیابی قرار گرفته است.خودروی مورد تست یعنی کامارو ZL1  از گیربکس 6 سرعته  بهره می برد اما شلبی GT500 فاقد این گیربکس بود که در تمامی مراحل تست سرعت خودرو به طور محسوس خود نمایی می کرد.

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424505_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Front-Profile-View

 

محصول 2014 شورلت مجهز به پیشرانه 6.2 لیتری LSA V8 بوده که به لطف بهرگیری از سوپر چارجر قادر به تولید 580 اسب بخار نیرو و 556 پوند فوت گشتاور می باشد و می تواند این خودرو 1998 کیلوگرمی  را در مدت 4.1 ثانیه از حال سکون به 100 کیلومتر سرعت برساند.  لازم به ذکر است ، این نسخه موتوری مورد استفاده بر روی ZL1 در کادیلاکCTS-V نیز مورد استفاده قرار گرفته بود که بر روی کادیلاک قادر به تولید 556 اسب بخار نیرو بود  و ماکزیمم گشتاور تولیدی آن به 551 پوند فوت می رسید. این توان بازدهی بالا شورلت کامارو ZL1 (2014) باعث شده تا به قوی ترین خودرو تاریخ جنرال موتورز تبدیل شود ، اما این پایان کار نبوده و بر خلاف نظر همگان ZL1 در رده اول سریع ترین خودرو این کمپانی قرار نخواهد گرفت؛ بلکه این افتخار بزرگ به نسخه محدود شده شورلت کورت 2013 با توان خروجی 505 اسب بخار تعلق می گیرد.

 

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424508_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Front-Profile-View-In-Motion

در تست شتاب نیز که در پیست درگ انجام شد ،  ZL1 توانست مسافت 400 متر را در مدت زمان 12.5 ثانیه و با سرعت 184 کیلومتر بپیماید.

در بخش تست شهری خودرو متوجه سیستم تعلیق مغناطیسی می شوید که هم در حالت رانندگی کانفورت ( معمولی ) و حالت ورزشی ( اسپرت ) آرامش درخور توجهی را برای شما به ارمغان می آورد ، همین عامل نیز در سر پیچ ها باعث می شود تا هیجان قابل لمسی به راننده منتقل شود.

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424523_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Front-Three-Quarters-View-In-Motion-05

 در ادامه بررسی های خود تصمیم به محک زدن توان پیشرانه گرفتیم ، موتور سوپر چارج این خودرو در حد قابل توجهی تورک بالایی را تولید می کند و برای دود کردن لاستیک ها حتی در دنده 2 کافی به نظر می رسد ، فقط کافیست تا پدال گاز را تا انتها فشار دهید تا صدای گوش نواز صوت سوپر چارجر به همراه صدای اگروز به گوش شما برسد! شورلت نیز مانند نمونه های قبلی حالت رانندگی اسپرت را برای مدل 2014 تعبیه کرده است و به راننده این امکان را می دهد تا دراستارت زمان کمتری را از دست بدهد همچنین تعویض دنده ها با سرعت بیشتری انجام پذیرد و تأخیر پدال گاز را به طرز قابل توجهی کمتر می شود اما با تمامی این اوصاف هنوز هم تاخیر گیربکس در زمان سنگین کردن دنده ها به چشم می خورد.پدال های تعویض دنده نیز در پشت فرمان تعبیه شده و به کنترل بیشتر راننده بر تعویض دنده کمک می کند هر چند جذابیت گیربکس های دوکلاچه و یا حتی 8سرعته ZF تجربه بسیار دلچسب تری را برای شما به ارمغان می آورد.

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424547_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Rear-Three-Quarters-View-In-Motion-03

در مسیر های پر ترافیک نیز دمای موتور و مصرف سوخت خودرو به لطف بهرگیری از سیستم STOP & GO از مرز تعیین شده خود تجاوز نمی کند!در کل مسیر تست ، شاید مهم ترین ضعف موجود که بیش از همه خود نمایی می کرد ، سقف تاشو خودرو بود که علاوه بر تأخیر بسیار زیاد ، در مقابل هوا بسیار نفوذ پذیر بود.هر چند مسئولین جنرال موتور وعده رفع این مشکل را داده بودند ولی باز هم تاخیر زیاد در زمان تاشدن و باز شدن آن به چشم می خورد.

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424559_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Side-Profile-View

از مهم ترین رقیب های کامارو ZL1 می توان به فورد شبلی GT500 (662 اسب بخار ) با قیمت 60.595 هزار دلار و مرسدس بنز C63 AMG (481 اسب بخار ) با قیمت 65.375 هزار دلار اشاره نمود.

http-__image.motortrend.com_f_roadtests_convertibles_1312_2014_chevrolet_camaro_zl1_convertible_first_test_56424562_2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-Side-View-In-Motion

قیمت این خودرو نیز برای مدل پایه 61.150 هزار دلار و نسخه مورد آزمایش 66.630 هزار دلار در نظر گرفته شده است.



تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:, | 8:26 | نویسنده : salar | [ ]

روز چهارشنبه 27 مارچ سال 2013 میلادی، در  محل برگزاری نمایشگاه اتومبیل در نیویورک بار دیگر غرش شورلت کامارو z28  بر خاست .

این مدل از یک پیشرانه 7 لیتری v8 آلومینیمی با 500 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور نیرو می گیرد که انتظار می رود شتاب اولیه زیر 5 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی معادل 300 کیلومتر بر ساعت را برای آن به دنبال داشته باشد.

 سیستم روغن کاری dry-sump، اگزوز پیشرفته، جعبه دنده 6 سرعته دستی، دیفرانسیل با لغزش محدود، سامانه اعمال زمان بندی متغیر باز و بسته شدن سوپاپ ها، براگیر و دیفیوزر عقب، رکاب های جانبی اسپرت، دیسک های ترمز «برمبو» از جنس سرامیک کربن با اندازه 15.5 اینچ در جلو و 15.3 اینچ در عقب، تایرهای 305 با 30 میلی متر پهنا ساخت «پیرلی»، رینگ های 19 اینچی، صندلی های اسپرت «ریکارو» با کمربندهای ایمنی مسابقه ای، سیستم کنترل ثبات و پایداری الکترونیکی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک (سفارشی)، امکان تنظیم برقی صندلی های جلو (سفارشی) و سیستم نور زنون (سفارشی) از جمله شاخصه ها و امکانات این مدل به شمار می روند.

شایان توجه است، فروش این مدل از اوایل سال 2014 میلادی آغاز خواهد شد.

 

به تصاویر زیر نیز توجه فرمایید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : جمعه 7 آذر 1393برچسب:غرش شورلت کامارو z28 ذر نیویورک, | 8:21 | نویسنده : salar | [ ]